IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb udzielenia
zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
1. Warunkiem
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie
wadium w wysokości: - 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy 00/100
złotych). 2. Wadium może być wniesione w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6
Ustawy. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, -
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, -
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na
rachunek bankowy Zamawiającego – 70 1020 3668 0000 5802 0430 1917 z zaznaczeniem
na przelewie: „Przetarg – droga wojewódzka nr 379”. 4. Wniesienie wadium w
pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert (tj.
przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert)
znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie:
poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia
udzielonego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w
oddzielnej kopercie oznaczonej „oryginał wadium”, która będzie załączona do
oferty (wewnątrz opakowania oferty). 6. Z treści gwarancji winno wynikać
bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie
Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty
Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.
4a i ust. 5 Ustawy. Art. 46 ust. 4a. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z
odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26
ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub
dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1,
oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził
zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co
spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako
najkorzystniejszej. Art. 46 ust. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z
odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił
podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w
ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy. 7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie
zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 8.
Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet
zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Ustawa.
IV.1.3)
Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci
katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty
wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej
dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6)
Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w
postępowaniu (przetarg ograniczony,
negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji
wykonawców:
IV.1.7) Informacje
na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby
uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje
dodatkowe:
W ramach umowy
ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie
katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy
ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą
przedmiotem aukcji elektronicznej: Przewiduje się ograniczenia co do
przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać,
które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej
oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować
(minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące
wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych
w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i
identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr |
czas trwania etapu |
|
|
Czy wykonawcy, którzy nie
złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
nie
Warunki
zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2)
Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60 |
Termin usunięcia wad konstrukcji drogi |
20 |
Okres gwarancji |
20 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o
której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z
ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1)
Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem Minimalne
wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w
celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym
liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie
uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości
nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili
rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający
przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram
postępowania:
Podział dialogu na etapy w
celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania,
którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji
istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4)
Licytacja elektroniczna Adres strony internetowej, na
której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej,
na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące
rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym
wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku
licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji
elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr |
czas trwania etapu |
|
|
Wykonawcy, którzy nie złożyli
nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
nie
Termin otwarcia
licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia
licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron
postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie
zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące
zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA
UMOWYPrzewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres,
charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w poniżej
opisanym zakresie i przypadkach: 1) termin realizacji
przedmiotu zamówienia, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym
zmiana spowodowana może być: a) okolicznościami niezależnymi od Wykonawcy, a
wynikającymi z warunków atmosferycznych (opady deszczu, które zgodnie z prawem
budowlanym i technologami uniemożliwiają prowadzenie robót, pod warunkiem
potwierdzenia tego faktu przez Inspektora nadzoru). Termin realizacji przedmiotu
zamówienia zostanie przesunięty o liczbę dni, w których roboty nie mogły być
prowadzone, (zasada ta dot. dwóch etapów wykonania umowy, o których mowa w § 1
ust. 2 umowy i obejmuje wyłącznie zakres związany z wykonaniem robót
budowlanych), b) okolicznościami niezależnymi od Wykonawcy, uniemożliwiającymi
wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, a wynikającymi z
czynników zewnętrznych (np. konieczność zmiany dokumentacji projektowej,
opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez inne
podmioty procesu budowlanego, opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń,
uzgodnień). Termin realizacji przedmiotu zamówienia zostanie przesunięty o
liczbę dni, w których występowały okoliczności uniemożliwiające wykonywanie
przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowienia, (zasada ta dot. II etapu
wykonania umowy, o którym mowa w § 1 ust. 2 umowy), 2) zakres przedmiotu umowy
oraz sposób wykonywania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia tej
zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w
trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zmiana dokumentacji projektowej,
zaistnienie warunków faktycznych na terenie budowy, wpływających na zakres lub
sposób wykonywania przedmiotu umowy tj. warunki atmosferyczne, archeologiczne,
geologiczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury itp., 3) zmiana
dokonana na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy - Prawo budowlane - zmiana w
rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia
bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, 4)
zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy - Prawo
budowlane - uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do
przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub Inspektora
nadzoru, 5) zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują
w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w
ramach art. 36a ust. 5 ustawy - Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie z
zapisami art. 36a ust. 6 ustawy - Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57
ust. 2 ustawy - Prawo budowlane, 6) regulacje prawne wprowadzone w życie po
dacie podpisania umowy, wywołujące potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkami
wprowadzenia takiej zmiany, 7) zmiany wynagrodzenia umownego brutto z uwagi na
zmianę stawki podatku VAT. Zmiana będzie wprowadzona do umowy od dnia wejścia w
życie ustawowej zmiany stawki podatku VAT, 8) konieczność zmiany osoby, o której
mowa w § 11 umowy (kierownika budowy – robót branży drogowej). Warunkiem zmiany
będzie wykazanie przez Wykonawcę, że nowa osoba spełnia warunki określone w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 9) zmiana albo rezygnacja z
podwykonawcy w zakresie podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na
zasadach określonych w art. 22a ustawy – Prawo zamówień publicznych, w celu
wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22
ust. 1b ustawy. Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany
inny podwykonawca lub podwykonawcy, lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w
stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie
zamówienia, oraz czy nie zachodzą wobec tego podmiotu/ podmiotów podstawy
wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1oraz pkt 1,
5-8 ustawy – Prawo zamówień publicznych, 10) powierzenie części zamówienia
podwykonawcy w trakcie realizacji umowy, jeżeli Wykonawca nie zakładał wykonania
zamówienia przy pomocy podwykonawcy, podwykonawców w trakcie składania ofert,
pod warunkiem, że wprowadzany podwykonawca spełnienia warunki takie jak
podwykonawca zgłaszany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, 11)
wystąpienie przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili publikacji
ogłoszenia o zamówieniu, powodujące konieczność wprowadzenia zmiany postanowień
umowy, 12) zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w
sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę, 13)
na podstawie i na zasadach określonych w art. 144 ust. 1 pkt 2 – pkt 6 ustawy –
Prawo zamówień publicznych. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści
niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Z
uwzględnieniem postanowień ust. 3. i ust. 4. Strona wnioskująca o zmianę
zobowiązana jest wystąpić z wnioskiem na piśmie do drugiej strony. Druga strona
zobowiązana jest przedstawić swoje stanowisko w terminie 7 dni od dnia
otrzymania wniosku. 3. W przypadku zmiany umowy w okolicznościach określonych w
ust. 1 pkt 9 i pkt 10 zmiana zostanie wprowadzona na podstawie pisemnego
zawiadomienia dokonanego przez Wykonawcę, pod warunkiem spełnienia przez
Wykonawcę wymogów określonych w § 13 umowy i SIWZ. Zmiana zostanie wprowadzona w
terminie określonym w § 13 umowy. 4. W przypadku zmian umowy w okolicznościach
określonych w ust. 1 pkt 7 zmiana zostanie wprowadzona na podstawie pisemnego
zawiadomienia dokonanego przez Zamawiającego. Zamawiający prześle zawiadomienie
Wykonawcy co najmniej na 3 dni przed dniem wprowadzenia zmiany.
IV.6)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób udostępniania
informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): Środki
służące ochronie informacji o charakterze poufnymIV.6.2) Termin
składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 24/03/2017, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w
jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin
związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub
prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie
całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: